Az ismeretátadásnak a legjobb módja a játék, ezért ha minél több módon jut el az ismeret a tanulókhoz, annál jobban rögzül bennük – mondta Kovács Olga a programsorozat főszervezője.
A március 20-án iskolánkban megrendezett Víz Világnapja programunk alkalmából a kézműves tevékenységek mellett, irodalmi, természettudományi és sport oldalról hívtuk fel a figyelmet a víz nélkülözhetetlen szerepére.
A délelőtt folyamán védőnő hallgatók minden alsó tagozatos osztályban előadást tartottak a vízivás fontosságáról. A gyerek csoportosították az egészséges és egészségtelen folyadékokat, és a hallgatók felhívták a figyelmet a cukros üdítők ártalmaira. Emellett a védőnők a napi 2 liter folyadék fogyasztását javasolták. A diákok kaptak egy pohár vizet az óra elején, amit az óra végéig meg is kellett inniuk.
Minden évfolyamnak más-más programot szerveztünk. Az első évfolyam a tornateremben Korcsok Gábor mint Gábor Kalóz napközis tanítóval és Paksi Péter alias Peti Pingvin testnevelő tanárral vízzel kapcsolatos játékokat próbáltak ki. Egyebek mellett a vízi állatok mozgását utánozták: a pingvin és jegesmedve járását. Szigetfoglaló, Cápatámadás és Hajóra-árbócra-vízre mozgásos játék is szerepelt a játékok között.
Sandrik Ágota tanárnő a kémia előadóban várta a 4/A osztályosokat. Az előadóban víz fizikai tulajdonságaival szereztek ismereteket kísérleteken keresztül. Többféle tárgy tömegét megmérték, és meg kellett tippelni, hogy ezek a tárgyak a vízben lemerülnek az edény aljára, lebegnek a víz felszínén vagy kiemelkednek. Volt olyan kísérlet, amikor egy joghurtos poharat lefedtek kendővel és ezen keresztül kellett megtölteni vízzel és amikor megfordították a poharat és teljesen egyenes állt a kezükben, akkor nem folyt ki belőle a víz, viszont ha egy kicsit oldalra billentették a kupát, akkor szivárogni kezdett a folyadék. Ezzel a kísérlettel a felületi feszültség csodáját tapasztalták meg a gyerekek.
Muresán Orsolya könyvtárostanár a mesék világába kalauzolta el a 3. évfolyam tanulóit, akikkel Egressy Zoltán Piszke papa tengeres meséi kötetéből a Károly, a bús tengeri uborka című tanmesét dolgozták fel. Majd különleges tengeri és mélytengeri állatokról néztek apró videókat, többek között a hajas békahalról, a pálcikalábú halról vagy éppen a rémisztő viperahalról.
Élményekkel gazdagodva tértek haza a gyerekek!